Naprawa Opony - kiedy naprawiać a kiedy wyrzucić

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • deadpoem
    Classic
    • 2012
    • 10

    Naprawa Opony - kiedy naprawiać a kiedy wyrzucić

    moze i pitola
    ale ja bym za 1/2 ceny nie chcial auta z wypozyczalni ani od taryfiarza,
    jak auto ma zarabiac na siebie i swojego wlasciciela to sprzedaje
    sie je w momencie kiedy bilans zbliza sie do zera
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    #2
    Naprawa Opony - kiedy naprawiać a kiedy wyrzucić

    wczoraj przebiłem oponę, tj najechałem na coś metalowego, przejechałem jeszcze ~200km po których czujnik wykrył spadek ciśnienia w jednym z kół.
    Z zewnątrz wygląda to jak wbita trochę po skosie w bieżnik śrubka o średnicy ~5mm. Jak się ją poruszy to ucieka powietrze.

    Opona to: 205/55/16 index prędkości "V"
    i teraz mamy pytanka:
    - czy naprawia się takie opony i uszkodzenia?
    - czy w ogóle warto ryzykować naprawę, bo wolałbym aby nie strzeliła przy większych szybkościach?
    - jeżeli da się naprawić to zastanawiam się czy nie przełożyć na stałe zapasu w miejsce tej przebitej (traktowałbym ją jako zapasową), tylko wtedy na 1 osi (tylnej) miałbym jedną świeżą oponę i jedną z przebiegiem 8500km, można tak bez szkody dla samochodu?

    PS ktoś się orientuje jaki może być koszt naprawy we Wrocławiu oraz może polecić jakiś solidny warsztat (najlepiej w części zachodniej Wrocławia) ?
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zorr, zrobia to pewnie - zabija tzw kołka i oponka bedzie jak nowa. Koszt ok 25 zł - przynajmniej w moich okolicach. Np cos takiego http://allegro.pl/kolek-8-mm-z-latka...773018634.html
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8029
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Zorr, tak jak Piotrek napisał, wulkanizator kołkuje oponę lub jeżeli się nie da z pewnych względów ładuje łatkę. Kiedyś w poprzednim aucie wbiło mi się do opony 5 kołków fi 5mm. Wulkanizator cześć zakołkował, część łatek dodał i opona śmigała do jej całkowitego starcia.

        Najlepiej jedź do zakładu wulkanizacyjnego i oni Ci doradzą co zrobić bo jej obejrzeniu. Jeżeli rozmiar zapasu masz taki sam to oczywiście też można przełożyć. Nie ma się nad czym zastanawiać.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • Zorr
          RS
          • 2011
          • 2110

          #5
          AdamB, piotrek_os dzięki.
          no tak zrobię, chciałem się tylko upewnić, co do bezpieczeństwa jazdy na oponie naprawianej, szczególnie z większymi prędkościami.
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz

          • EŁ
            L&K
            • 2004
            • 1168
            • Octavia III (5E3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            ogólnie opona jest do wywalenia jak uszkodzisz np jej strukture z boku opony.....tzn niektórzy naprawiaja i jezdzą ale to ruletka....ja mam np teraz do wywalenia jedną praktycznie nową zimówkę Michelin Pilot Alpin :evil: ....i żeby bardziej bolało to w rozmiarze 18.......a wpadłem tylko raz w sumie w mała dziurę....... :?

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez Zorr
              AdamB, piotrek_os dzięki.
              no tak zrobię, chciałem się tylko upewnić, co do bezpieczeństwa jazdy na oponie naprawianej, szczególnie z większymi prędkościami.
              Możesz spokojnie naprawiać jak pisali koledzy. Dziura zostanie zakołkowana (kołek ściera się razem z oponą) i w zasadzie nie ma większych zagrożeń co do prędkości. A jak się boisz to na zapas, przy założeniu, że obecny zapas będzie zgodny z drugą oponą na osi co do rozmiaru i wzoru bieżnika
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • palioza
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 417

                #8
                Jezeli nie jechales "na feldze" to nie ma problemu naprawia sie takie przebicia, ale jak jechales na feldze (wtedy w srodku opony moga byc wióry gumowe) to ja bym to juz wywalil.
                Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #9
                  jechałem z powietrzem i dopiero czujnik wykrył różnice ciśnień i to po sporym dystansie, więc wolniutko sobie powietrze schodziło. Na parkingu bez dokładnego sprawdzania nie byłem w stanie stwierdzić, która opona ma mniej powietrza.

                  Dzisiaj podjadę do wulkanizatora i załatwię, a przy okazji skoro opona z zapasu jest taka sama to poproszę o przekładkę.

                  PS Pytałem bo taki opis znalazłem:
                  Ze względu na bezpieczeństwo
                  -opon o indeksie prędkości W , Y, ZR (prędkość 270 i większe) nie naprawiać
                  -oponę o indeksie prędkości V (do 240 km/godz) naprawiamy tylko w przy-
                  przebicia w bieżniku
                  -opony o indeksie prędkości H (do 210 km/godz.) naprawiamy w bieżniku jak również przebicia na boku
                  -opony o indeksie prędkości T (DO 190 km/godz.)naprawiamy również gdy
                  opona jest przecięta z boku (w zależności od uszkodzenia stwierdza to nasz
                  mechanik) jest to wtedy „naprawa na gorąco”.
                  Koszt naprawy koła
                  jest uzgadniany zawsze w zależności od rodzaju uszkodzenia i waha
                  się w granicach od 35zł, „naprawa w bieżniku” do 100 zł, „naprawa na gorąco”.


                  [ Dodano: Pon 29 Sie, 11 12:59 ]
                  załatwiłem.

                  W oponce siedział 2cm kawałek wiertła 5mn
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    wulkanizator Ci powie czy naprawi, czy na szmelc. On wie najlepiej.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • palioza
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 417

                      #11
                      Zamieszczone przez ruwado
                      wulkanizator Ci powie czy naprawi, czy na szmelc. On wie najlepiej.
                      Tu do konca bym im nie ufal, bo bedzie pewnie chcial Ci wcisnac jakas opone :-) albo nawet od razu 2 na os
                      Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                      Komentarz

                      • EŁ
                        L&K
                        • 2004
                        • 1168
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Zorr
                        PS Pytałem bo taki opis znalazłem:
                        [i]Ze względu na bezpieczeństwo
                        -opon o indeksie prędkości W , Y, ZR (prędkość 270 i większe) nie naprawiać
                        -
                        zgadza sie pod warunkiem ze bedziesz jezdził te 270 i wiecej

                        Komentarz

                        • Biszczu
                          RS
                          • 2011
                          • 5567

                          #13
                          Zorr, jak przebiłeś oponę i miała jeszcze ona trochę powietrza w sobie to spokojnie jest możliwość jej naprawienia. Wulkanizator ją Ci tak zrobi, że nie będzie śladu :wink:
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14885
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            Zamieszczone przez palioza
                            Zamieszczone przez ruwado
                            wulkanizator Ci powie czy naprawi, czy na szmelc. On wie najlepiej.
                            Tu do konca bym im nie ufal, bo bedzie pewnie chcial Ci wcisnac jakas opone :-) albo nawet od razu 2 na os
                            bo trza mieć zaufanego gumiarza jak każdego innego fachowca... niestety w tym kraju.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz

                            Pracuję...